La CUP Capgirem Barcelona ha entrat una petició d’informació a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per esclarir la seva gestió econòmica. L’empresa que gestiona el transport a Barcelona està sota sospita des de fa anys perquè s’ha convertit en el cementiri d’elefants on es jubilen antics càrrecs electes dels Ajuntaments del Cinturó Roig. Mentre la seva direcció malbaratava diners públics en centenars de càrrecs creats ad hoc per colocar persones afins al PSC, i també a altres partits, el preu del transport s’ha incrementat exponencialment des del canvi de segle. Tots aquests càrrecs s’han mantingut fora de conveni per evitar donar a conèixer els seus sous a la població. A dia d’avui, TMB té un forat econòmic que pot passar dels 500 milions d’euros, que ningú ha justificat i que ha servit de justificació des de fa anys pels desorbitats increments de preu dels transports.

Volem acabar amb aquesta opacitat i donar a coneixer a tota la població la situació dels comptes de TMB, com uns pocs s’han enriquit amb el patrimoni públic i què es paga amb el repagament d’uns transports que s’haurien de finançar amb els impostos.

Per tot plegat, exigim la següent informació a Transports Metropolitans de Barcelona:

-Sous bruts anuals individualitzats de tot el personal fora de conveni de les empreses que, conformen Transports Metropolitans de Barcelona.-Sou brut anual de l’anterior Vicepresident executiu (Dídac Pestaña) pels anys 2010-4.

-Dietes, plans de pensions privats, cotxes oficials, mòbils d’empresa i altres regalies que manté algun personal fora de conveni (individualitzada).

-Número dels cotxes oficials i quin és el seu futur.

-Número de places de pàrquing de propietat o llogades.

-Nom i cost dels bufets externs d’advocats (Garrigues, Cristòbal Martell, etc.) anualment des de l’any 2000. També sol.licitem còpia dels contractes per aquests serveis.

-Empresa adjudicada i cost anual des de l’any 2000 del servei privat d’autobusos llançadores a les oficines de Zona Franca. També sol·licitem còpia del contracte per aquest servei.

-Auditories realitzades des de l’any 2000.

-Pressupostos des de l’any 2000 amb costos i ingressos per línia dia.

-Expedient sobre el consorci entre TMB i Moventia sobre la gestió del Metro de Porto. Sol·licitem també conèixer el destí dels 17 milions dipositats com aval i el motiu de la resolució d’aquest expedient.

-Expedients de les operacions en que TME participa a nivell estatal i internacional (Panamà, El Cairo, etc.).

preguntes